درآمد ۵ میلیارد تومانی سرمایه گذاران برق خورشیدی در خراسان جنوبی

یکشنبه 13 بهمن 1398 ساعت 12:38

مردم خراسان جنوبی در سال‌های خشکسالی این استان از نعمت انرژی خورشید و از طریق سرمایه گذاری در نیروگاه‌های خورشیدی موفق به کسب درآمدهای میلیاردی شدند.

درآمد ۵ میلیارد تومانی سرمایه گذاران برق خورشیدی در خراسان جنوبی

انرژی خورشیدی منحصر به‌ فردترین منبع انرژی تجدیدپذیر در جهان و منبع اصلی تمامی انرژی‌های موجود در زمین است.

استان خراسان جنوبی شرایط بسیار مطلوبی برای استفاده از انرژی‌های‌نو به خصوص انرژی خورشیدی دارد. با توجه به محدود بودن منابع سوخت فسیلی و مشکلات ناشی از احتراق این سوخت‌ها مانند آلودگی روز افزون هوا، استفاده از فناوری‌های خورشیدی مورد توجه بسیاری از کشورها قرار گرفته و در حال حاضر کشورهای زیادی وجود دارند که به دنبال استفاده از نور خورشید به طرق مختلف هستند.

می‌توان گفت انرژی خورشیدی فرصتی است که امروز کارآفرینان می‌توانند از محل آن درآمد کسب و سبب رونق تولید شوند. خورشید به عنوان یک منبع بی‌پایان انرژی می‌تواند برطرف کننده مشکلات موجود در زمینه انرژی و محیط زیست باشد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی ظهر امروز در بازدید از نیروگاه‌های خورشیدی استان اظهار داشت: از ابتدای سال 96 تا اول آذر امسال حدود 5 میلیارد و 279 میلیون تومان هزینه انرژی خریداری شده از سرمایه گذاران نیروگاه‌های خورشیدی در استان پرداخت شده است.

مهدی دادگر با بیان اینکه این مبلغ مربوط به 5 هزار و 392 مگاوات انرژی است گفت: این میزان توسط 221 نیروگاه خورشیدی با ظرفیت 2 هزار و357 مگاوات تولید شده است.

وی به وسعت استان خراسان جنوبی اشاره و بیان کرد: زمینه مساعد استان از لحاظ جغرافیایی و سرمایه گذاری در این زمینه باعث شده در تمام شهرهای استان از این عرصه استفاده شود.

منبع: تسنیم