20درصد نیروی برق مصرفی ادارات باید از طریق انرژی خورشیدی تامین شود

سه شنبه 20 اسفند 1398 ساعت 18:59

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل گفت: بر اساس دستورالعمل وزارتی جهت ترویج انرژی خورشیدی باید 20درصد از نیروی برق مصرفی ادارات و دستگاه های دولتی این استان از طریق انرژی خورشیدی تامین شود.

20درصد نیروی برق مصرفی ادارات باید از طریق انرژی خورشیدی تامین شود

حسین قدیمی در جلسه بررسی مسائل و مشکلات برق رسانی شهرستان نیر با اشاره به اینکه دستگاه های دولتی بیش از سه هزار میلیارد ریال به این شرکت بدهکار می باشند، استفاده از انرژِی خورشیدی را بسیار با صرفه تر بیان کرد.
وی گفت: در راستای تولید برق از انرژی خورشیدی تاکنون چند نیروگاه خورشیدی توسط بخش خصوصی در استان راه اندازی شده و حدود پنج مگاوات از این طریق در استان برق تولید می شود.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اظهار داشت: در راستای ترغیب مردم و سرمایه گذاران شرکت تولید برق استان حمایت خوبی از سرمایه گذاران این بخش انجام می دهد و برق تولید شده را بصورت تضمینی با قیمت 10 هزار و 400 ریال به ازای هر کیلو ولت ساعت خریداری می کند.
وی افزود: این شرکت برق مصرفی خانگی، تجاری و صنعتی را با قیمتی در حدود 800 ریال عرضه می کند که خیلی پایین تر از قیمت تمام شده برای دولت است.
قدیمی در ادامه به اجرای کابل کشی سیستم برق رسانی شهرستان نیر اشاره کرد و گفت: تاکنون 100 کیلومتر از مسیرهای برق رسانی شهرستان نیر کابل خودنگهدار کشیده شده که در استان درنظر داریم تا دوسال آینده 2 هزار کیلومتر را کابل خودنگهدار وصل کنیم.
وی گفت: طی یکسال گذشته در شهرستان نیر بالغ بر 2میلیاردو 500 میلیون تومان پروژه برق رسانی انجام شده است.
دراین جلسه ابراهیم امامی فرماندار شهرستان نیر هم با اشاره به احداث کارخانه های تولیدی در شهرکت صنعتی و تخصصی آب نیر به اهمیت برق رسانی به این دو شهرک در راستای حمایت از سرمایه گذاری بخش خصوصی و ایجاد اشتغال تاکید کرد.
فرماندار شهرستان نیر گفت: با توجه به احداث واحدهای جدید تولیدی در شهرک صنعتی این شهرستان و تقاضا برای برق، ظرفیت موجود جوابگو نیست و توجه بیشتر مسئولان استان را می طلبد.
امامی با تاكيد براينكه جذب سرمايه گذار منوط به آماده بودن زيرساختها است گفت: با حمايت استاندار اردبیل، زيرساخت هاي شهرك صنعتي نیر به ويژه در حوزه ارتقاء ظرفيت برق رساني توسعه مي يابد.
ابراهیم امامی يادآوري كرد: كارهاي زيربنايي خوبي در حال پيگيري است كه به ثمر نشستن آنها مسير توسعه صنعتي اين منطقه را هموار مي كند و به روند پيشرفت اقتصادي منطقه شتاب مي بخشد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما